Announcement

Collapse
No announcement yet.

KDE Plasma Getting Chrome Integration, Followed By Firefox

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GreatEmerald
    replied
    Yeap, I use QupZilla for the integration, and it works quite fine. Still have to have Chromium for non-free codecs and stuff, though.

    Leave a comment:


  • gbcox
    replied
    Originally posted by Vistaus View Post

    QupZilla (which I disagree with that it's crap, it's just that QtWebEngine is currently buggy and lacking features) already uses native Linux notifications on every single DE. So features supported by the DE's notification system are working fine.

    Btw, who is Kevin Kofler?
    QupZilla is a great light weight browser, and is excellent for what it is. As far as personal attacks... I would advise not feeding troll-ish comments.

    Leave a comment:


  • Kemosabe
    replied
    The KDE/Gnome ecosystem would be really great if they both would use the same toolkit and applications would not be adapted to either one... :-/

    Leave a comment:


  • boxie
    replied
    Originally posted by [email protected] View Post

    ???

    *Looks at this guy running*
    *schatches the head*
    *concentrates back on the totally-not-NSA-Sponsored piƱa colada*

    Seriously, though, was it ironic? I thought as much, but it can be hard to tell.
    Total tongue-in-cheek! :P

    Leave a comment:


  • Anvil
    replied
    Originally posted by Vistaus View Post

    QupZilla (which I disagree with that it's crap, it's just that QtWebEngine is currently buggy and lacking features) already uses native Linux notifications on every single DE. So features supported by the DE's notification system are working fine.

    Btw, who is Kevin Kofler?
    google the man an you'll find out, or go into Freenode IRC Server an then join #fedora-kde channel

    Leave a comment:


  • Vistaus
    replied
    Originally posted by Anvil View Post
    what will this mean for the crapola Qupzilla Browser? which IMO is shit anyway , Kevin Kofler trying to shove it down peoples throats
    QupZilla (which I disagree with that it's crap, it's just that QtWebEngine is currently buggy and lacking features) already uses native Linux notifications on every single DE. So features supported by the DE's notification system are working fine.

    Btw, who is Kevin Kofler?

    Leave a comment:


  • Anvil
    replied
    what will this mean for the crapola Qupzilla Browser? which IMO is shit anyway , Kevin Kofler trying to shove it down peoples throats

    Leave a comment:


  • starshipeleven
    replied
    Originally posted by lunarcloud View Post
    Notification, file open, send to phone, etc. I genuinely like when browsers blend into the OS instead of pretending to be their own special snowflake, practically an OS in your OS. Y'know, act like a proper app.
    as a web dev, I liked when Unity let you define launcher items, and how mobile chrome let's you define a browser chrome color (meta theme-color).
    Hm, thinking again about this, yes was also for this without even knowing (beyond the "please use my desktop's theme damnit" that I guess is a bit superficial).

    I'm rooting for projects like Nativifier https://github.com/jiahaog/Nativefier or ice https://peppermintos.com/guide/ice/ that turn webapplications into local applications, and such things are still running on the browser as a backend. If the browser itself is well-integrated, the "nativized" application will also be.

    Leave a comment:


  • lunarcloud
    replied
    Originally posted by starshipeleven View Post
    Can't tell if serious or not. Are you serious? And if you are, can you explain why you want tight browser integration?

    Just asking.
    Notification, file open, send to phone, etc. I genuinely like when browsers blend into the OS instead of pretending to be their own special snowflake, practically an OS in your OS. Y'know, act like a proper app.
    as a web dev, I liked when Unity let you define launcher items, and how mobile chrome let's you define a browser chrome color (meta theme-color).
    Last edited by lunarcloud; 27 April 2017, 02:03 PM.

    Leave a comment:


  • starshipeleven
    replied
    Originally posted by lunarcloud View Post
    I'm super excited. More desktop integration has always been what I've wanted from my browser and it kinda comes and goes as times and tech change.
    Can't tell if serious or not. Are you serious? And if you are, can you explain why you want tight browser integration?

    Just asking.

    Leave a comment:

Working...
X