Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jolla Presents Sailfish OS MeeGo-Fork

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jolla Presents Sailfish OS MeeGo-Fork

    Phoronix: Jolla Presents Sailfish OS MeeGo-Fork

    Jolla, the Finnish company that was formed by many ex-Nokia employees that were responsible for their MeeGo work and the Nokia N9 smart-phone until Nokia jumped in bed with Microsoft for the Windows Phone, finally showcased its Linux OS today: Sailfish, a fork of MeeGo Linux...

    http://www.phoronix.com/vr.php?view=MTIzMzI

  • #2
    shut up and take my money

    Comment


    • #3
      Might want to add slush keynote:
      http://www.jollausers.com/2012/11/sl...to-jolla-team/

      Comment


      • #4
        Man there's still hope for an N900 successor......

        Comment


        • #5
          Originally posted by ZebCarnell View Post
          Man there's still hope for an N900 successor......
          YES. I hope they haven't forgotten the N900, the greatest phone ever. I switched to an Android with better specs and still wtf at the crappy sluggish multitasking, the poor handling of audio volumes and outputs, hoho you need to hack your friggin phone to do ANYTHING ADVANCED, and many other small things.

          I hate Android, I use because of the apps and the faster browser.

          Comment


          • #6
            Originally posted by [Knuckles] View Post
            YES. I hope they haven't forgotten the N900, the greatest phone ever. I switched to an Android with better specs and still wtf at the crappy sluggish multitasking, the poor handling of audio volumes and outputs, hoho you need to hack your friggin phone to do ANYTHING ADVANCED, and many other small things.

            I hate Android, I use because of the apps and the faster browser.
            the only problem I had with my N900 was that the USB connector came off after every few months. Never had that on another phone. Aside from that: yes, the N900 was awesome.

            Also you forgot that you need root rights to backup your own data. How stupid does a developer has to be to pull something like that off? I didn't knew that the IQ scala can go into negativity...

            Comment


            • #7
              Wow. Closed source crap served by a company proud of its increasing patent portefolio.

              That was a very new way of doing things. Oh wait it is not. It is right next to iphone on the shit-o-meter.

              FAILphone.

              Comment


              • #8
                Originally posted by funkSTAR View Post
                Wow. Closed source crap served by a company proud of its increasing patent portefolio..
                Only the user interface and user facing applications are closed source. The operating system is build on Mer and therefor the usual GNU/Linux userspace stack. The work on low level components is directly available for other Mer based systems like Nemo and Plasma Active and of course pretty much every desktop Linux distribution there is whereas improvements in Android ecosystem (excluding the kernel) never gets there.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Teho View Post
                  Only the user interface and user facing applications are closed source. The operating system is build on Mer and therefor the usual GNU/Linux userspace stack. The work on low level components is directly available for other Mer based systems like Nemo and Plasma Active and of course pretty much every desktop Linux distribution there is whereas improvements in Android ecosystem (excluding the kernel) never gets there.
                  Yeah it is sooo Apple like. Throw in af few open source components and add your patented closed source shit on top. Get a bunch of teenagers to worship it while you plan how to maximize patent ROI.

                  Holy crap how can anyone support such a shit load of apple turdism?

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by funkSTAR View Post
                    Yeah it is sooo Apple like. Throw in af few open source components and add your patented closed source shit on top. Get a bunch of teenagers to worship it while you plan how to maximize patent ROI.

                    Holy crap how can anyone support such a shit load of apple turdism?
                    You have reached a new level of stupid.
                    If you knew anything, you would know that Jolla, while not 100% open, is more open then android. Making it the only Linux mobile platform with any chance. WebOS is dead and plasma active won't get any serious adoption. It is the only mobile linux with GNU user land and to share desktop Linux stack. Benefiting distros and allowing desktop Linux software to easily be ported. This is also has makings for success. On their twitter they already have contracts with carriers. They have third party hardware companies committing.

                    To call these people Apple turdists, and support Gnome 3 developers who are focused on nothing but "building our brand" and have devs who thinks theming should be disabled to build their "brand". It's hypocrisy.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by n3wu53r View Post
                      If you knew anything, you would know that Jolla, while not 100% open, is more open then android.
                      Right .. Totally open. But not open source. That is as bad as Apple. SnailFleshOS could also steal another trick from Apple. Jobs told that iphone was free ..from porn.

                      SnailFlesh could rephase that to "free from software freedom and open code"

                      Comment


                      • #12
                        Proprietary GUI ? So What.

                        No Problem. Meego source code is still available. Can be forked.

                        Comment


                        • #13
                          Yea, the only proprietary part in it is the UI. It's a necessary evil, as they can use it as a bargaining chip right now. Possibly will be open-sourced later, and also nothing is stopping people from using a different UI.
                          It's really awesome to see such a variety of hardware running Mer. And I can't wait to see what hardware Jolla's new phone will have.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by GreatEmerald View Post
                            And I can't wait to see what hardware Jolla's new phone will have.

                            Hope they'll produce something that will compliment the quite nice UI and won't cut corners here and there trying to compete with lower end stuff. High DPI screen is a must IMO.

                            Another thing is the ecosystem they are trying to built. It will be sad to end up like Android where every mfg uses a different version of it and devices don't get updated to the latest stuff.

                            Comment


                            • #15
                              Their "ecosystem" (I don't like that word in this context, as I'm a student in the actual Ecology ) is the entirety of MeeGo apps, and it should support a lot of GNU/Linux apps with relative ease. As for the whole system, aside from locking the bootloader, there should be nothing manufacturers could do to lock it down. And it makes no sense to do so. Sailfish OS is nothing more than Mer + Sailfish UI, and you can follow every commit of Mer.

                              Comment

                              Working...
                              X